22-05-2017 17:29
Nawigacja
· Profile nauczania
· Jak zaplanowaliśmy rok szkolny?
· Jak oceniamy?
· Plan lekcji
· Dziennik elektroniczny
· Wykaz podręczników
· Egzaminy
· Warsztaty interdyscyplinarne
· Projekt edukacyjny
· Szkoła zimowa
· Kontakty zagraniczne
· Zajęcia pozalekcyjne
· Przedmioty na poziomie zaawansowanym
· Galeria
· Strona Główna
· Linki
· Szukaj
· Strona Startowa
· Ekosik
· Poczta szkolna
· Dokumenty szkolne
· Classroom
EKOS-MATH-GEOCACHING
Regulamin konkursu
Rekrutacja 2017
Profile nauczania
Wiecej o nas...
Regulamin
Wymagania egzaminacyjne
Przykładowe zadania
Potrzebne dokumenty
Jak do nas dojechać?
Wyniki matur
Wyniki 2005
Wyniki 2006
Wyniki 2007
Wyniki 2008
Wyniki 2009
Wyniki 2010
Wyniki 2011
Wyniki 2012
Wyniki 2013
Wyniki 2014
Szkoła z klasą

Szkoła z klasą

Media o nas ...
Piszą o nas...
Biblioteka
Strona domowa
Katalog on-line
Profile kształcenia

Nie można już chodzić do klasy o profilu ogólnym. Od czasu, gdy przepustką na studia stały się wyniki z różnych egzaminów maturalnych, bardzo wzrosła waga wyboru profilu kształcenia w liceum. Profil ten powinien w pełni odpowiadać egzaminom, których szkoła wyższa wymaga w procedurze rekrutacyjnej. Zestawy wymaganych egzaminów są bardzo różne w zależności od uczelni i kierunku studiów. Różnią się one ilością wymaganych egzaminów i poziomem ich trudności (poziom podstawowy lub rozszerzony). Zdarza się, że na ten sam kierunek, zależnie od uczelni, wymagane są wyniki z różnych przedmiotów egzaminacyjnych.

Przed liceum współczesnym staje trudne zadanie zindywidualizowania profilów kształcenia. Szkoła powinna też dać możliwość zmiany profilu w czasie nauki w zależności od zmiany planów dotyczących wyboru kierunku studiów.

Nasze Liceum daje unikalne możliwości.

Wszystkie przedmioty szkolne zostały podzielone na dwie grupy: poziom podstawowy – obowiązkowy dla wszystkich (nauka na tych zajęciach – poza obowiązkowymi przedmiotami maturalnymi i językami obcymi – kończy się po klasie drugiej) oraz poziom zaawansowany (nauka na tych zajęciach trwa przez wszystkie lata nauki).

W praktyce oznacza to, że każdy uczeń uczęszcza na wszystkie zajęcia obowiązkowe poziomu podstawowego ze swoją klasą, a w osobnych grupach na wybrane przez siebie przedmioty na poziomie zaawansowanym. Oznacza to też, że ilość lekcji może być różna dla różnych uczniów tej samej klasy – zależy od ilości przedmiotów wybranych na poziomie zaawansowanym.

Wybór przedmiotów na poziomie rozszerzonym powinien być zgodny z wymaganiami egzaminacyjnymi wyższej uczelni. Szkoła stawia jedynie warunek, by tych przedmiotów nie było mniej niż dwa. Górnej granicy nie ma. Bywa, że uczeń wybiera pewien „nadmiar” zajęć na poziomie zaawansowanym dla zwiększenia sobie katalogu studiów, które bierze pod uwagę w przyszłości. Częste też jest uczestnictwo w zajęciach na poziomie zaawansowanym z języków obcych, mimo że szkoły wyższe nie wymagają z nich egzaminów maturalnych.

Wybór przedmiotów na poziomie zaawansowanym można modyfikować po każdym trymestrze, ale z każdym następnym trymestrem, ze względu na wymagania regulaminowe jest to coraz trudniejsze. Bywa, choć jest to bardzo rzadkie, że uczeń dokonuje zmian jeszcze po klasie drugiej – formalnie jest to możliwe.

Takie zindywidualizowanie profilów kształcenia, stosowane w Liceum od kilkunastu lat, jest bardzo efektywne - potwierdza to Okręgowa Komisja Egzaminacyjna i coroczny ranking „Gazety Wyborczej”.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Szkoła warta polecenia
gimnazjum nr 1 i I liceum ogólnokształcące w Swarzędzu
Warto zobaczyć, co proponują:
Biblioteka Publiczna w Swarzędzu
Losowa fotografia
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?
Ciekawy link
Projekt
"Dziecięcy świat emocji"
grupy MIMIKA

Wygenerowano w sekund: 0.14 8,122,957 Unikalnych wizyt