H3.jpg Dzień 1 Środa była pierwszym dniem wymiany, który umożliwił nam zapoznanie się z naszymi gośćmi z Holandii. Nasi nowi koledzy mieli szansę poznać nasze tradycyjne polskie danie - pierogi. Poza tym, każdy z nas dowiedział się nowych faktów o zmyśle smaków oraz na informacji na temat tradycyjnych dań polskich i holenderskich. Mieliśmy okazję przeprowadzić różnorodne eksperymenty i dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat poszczególnych produktów spożywczych oraz zdrowego odżywiania. Zajęcia zakończyliśmy meczem piłki nożnej, który wygrali Polacy, jednakże Holendrzy również świetnie sobie radzili.

Dzień 2 Drugi dzień rozpoczęliśmy podróżą pociągiem do centrum Poznania. Wraz z przewodnikiem mieliśmy możliwość zwiedzić m.in. podziemia Katedry Poznańskiej oraz Stary Rynek. Wspólnie udaliśmy się do kawiarni, gdzie czekały na nas Rogale Świętomarcińskie. Następnie każdy miał okazję zwiedzić rynek we własnym zakresie. Pod koniec odwiedziliśmy Rogalowe Muzeum, gdzie w zabawny sposób przedstawiono nam historię rogali oraz sposób ich przygotowania. Drugi dzień zakończyliśmy wspólnym obiadem w Starym Browarze.

Dzień 3 Trzeciego, ostatniego już dnia, mieliśmy okazję odwiedzić mleczną farmę krów w Jarosławcu. Przewodnik oprowadził nas, opowiadając różne ciekawostki na temat prowadzenia własnej hodowli. Następnie wróciliśmy do szkoły, aby spróbować pysznej grochówki i barszczu, przygotowanych za pomocą kuchni polowej. Naszą wycieczkę do farmy krów podsumowaliśmy debatą na temat rodzajów diety. Wykonaliśmy również plakaty, które zebrały nasze wrażenia dotyczące wymiany oraz otrzymaliśmy na pamiątkę koszulki. Ostatni dzień wymiany zakończyliśmy meczem siatkówki, który umożliwił nam po raz ostatni wspólnie spędzić czas z holendrami.